Sunday, 19 January 2014

Untitled - Episodul 2

.............................................................................

Îmi încordez timpanele şi nu mă mişc.
Ascult liftul cum urcă şi se opreşte undeva mai jos.

Oricine ar fi, dacă mă găseşte în birou fumând pe întuneric va crede că am luat-o razna de tot.
Sting ţigara, golesc scrumiera în coş şi deschid geamul să aerisesc.

Aprind lumina în birou şi ies pe culoar.
Mă uit stânga, dreapta: nimeni.
Ce se petrece?

Mă duc spre lift şi văd că a rămas la etajul 1. Acolo e bucătăria, biroul lui Paul, administratorul, şi depozitul cu planuri.

Cu coada ochiului văd ceva în neregulă: pe casa scărilor lumina rece a neonului fluctueză sacadat undeva în apropiere de parter. Mă îndrept atent spre scări şi hotărăsc să cobor treptele să văd ce se întâmplă.
Eu am biroul la ultimul etaj, la 3.

Cobor cu o uşoară nelinişte, privind în timpul ăsta peste balustradă.

Brusc: beznă completă.
Tot ce văd sunt semnele EXIT verzi.

Duc mâna după telefon spre buzunarul jachetei şi realizez că l-am lăsat sus, pe masă.
Deja nu-mi place ce se întâmplă.

Urc înapoi în grabă, sărind câte 2 trepte deodată.
Pe hol bâjbăi în întuneric, mă ghidez cu mâna după peretele coridorului şi ajung la uşă.
Intru rapid în birou, mă împiedic de mânerele scaunelor şi pun mâna pe telefon.

Îi activez lanterna şi încerc întrerupătoarele.
Nimic.
Beznă în continuare.

Ies pe culoar, luminând spaţiul cu ajutorul telefonului.

Revine lumina.

Mă uit spre casa scărilor: neonul dinspre parter nu mai pâlpâie şi e linişte completă.
Ce dracului se întâmplă?

Mă duc spre lift şi apăs pe buton să îl chem.

Uşile se deschid.
Pe podeaua gri şi pereţii metalici: urme de sânge.

......................................................................................

No comments: