Monday, 26 November 2012

O plimbare sinistră

Înainte să începi apasă play şi ascultă piesa cât citeşti. Te va ajuta să înţelegi. Să simţi.


Undeva in vestul României...
Într-o noiembrie târzie, în amurgul zilei...
Am ieşit din hotel să-mi iau ţigări, însă trebuie să traversez parcul pustiu ca o pădure ca să ajung înapoi la hotel.

Nu este nimeni aici. Nimeni.

Intru pe aleile înguste şi păşesc pe frunzele mari de arţar care trosnesc sub cizme.

Paşii mei sunt tot ce aud.
Trec printre copaci tăcuţi, negri, fără frunze şi fără viaţă.

Ridic ochii şi văd cum cerul devine din ce în ce mai roşu printre ramurile negre şi dese.
În depărtare se înalţă crucile bisericii.

Inima începe să-mi bată mai tare şi grăbesc pasul.

Ramurile negre capătă forme lugubre pe fundalul de sânge...

Mă uit iar pe cer. Peste vârfurile de brazi înalţi şi reci, pe griul apăsător de crepuscul mă priveşte o lună plină înfricoşătoare.

La stânga cerul încă sângerează peste arţari, la dreapta e noapte cu lună plină iar în faţă sunt potecile înguste într-un labirint pustiu încărcat cu frunze moarte şi crengi sinistre.
Devine din ce în ce mai întuneric iar lumina purpurie nu mă ajută să mă liniştesc.

Iar aleile părăsite parcă nu se mai termină.

Cum adaug suspans în tot cadrul ăsta? Ascult Fever Ray - ''Morning keep the streets empty for me'' şi îmi domolesc pasul. Jur că parcă sunt într-o peliculă, e incredibil...

Nu m-ar mira dacă în cadrul ăsta ar apărea o siluetă neagră cu o pelerină lungă cerându-mi să-mi dezvelesc gâtul, să-mi plec capul într-o parte şi să-şi înfigă colţii în mine...

După câteva minute ce au părut mult prea lungi am ieşit din parc, lăsând în urmă cadrul ăsta bântuit. Am mai aruncat o privire înapoi asigurându-mă că nu mă urmăreşte niciun vârcolac, niciun vampir, nicio vrăjitoare sau vreun lup şi am intrat rapid în hotel.

Poate mă uit eu la filme, şi mi-au rămas în minte scene din ''The Village'', ''Red Riding Hood'', ''Twilight'' sau ''Dracula''
însă sfertul de oră din după-amiaza asta a fost rupt de realitate...


No comments: