Sunday, 12 August 2012

''Scopi Goat'' sau despre micile psihoze

Vara asta am prins la răsărituri de soare cât să-mi ajungă o viaţă întreagă.
Nu intenţionez să-i fac reclamă lui Connect-R, însă dacă este cineva care poate spune ''Eu vara nu dorm'', aia sunt eu.

De la petrecerile pe tocuri, la poveşti cu prietenii în parc, la rendez-vous la 8 dimineaţa, la citit toată noaptea...până la stat de vorbă cu prietena mea în maşină în faţa casei până în zori, le-am făcut pe toate.

Mă voi opri la ultima chestie, la discuţiile în maşină cu prietena mea care încep noaptea pe la 2-3  şi se termină când  cerul capătă nuanţe de bleu deschis.

Ce vorbim atunci?

Dumnezeule mare... tot!
De fiecare dată ne minţim singure spunând: ''ultima ţigară şi gata!'' Iar apoi ne lungim încă o oră.
În spaţiul ăla îngust, pe bordul maşinii se derulează atât universuri întregi, visele şi speranţele unor 2 fete care îşi fac griji, care râd, care speră, care vor mai mult, care doresc să aibă puterea să fugă cu vreun EL în India sau Cuba, cât şi mici psihoze.

De ce zic mici psihoze?
Iată ce s-a întamplat de data asta: în timp ce ea îmi spunea tot ce s-a întamplat săptămâna cât a fost plecată iar eu îi povesteam tot felul, nu-mi puteam lua ochii de la şosetele ei.

Se descălţase şi stătea cu picioarele pe volan, în timp ce fuma şi vorbea, iar eu citeam şi reciteam scrisul de pe şosete încercând să găsesc un sens la scrisul ăla care mă obseda.

O ascultam, ea-mi spunea chestii, iar citeam scrisul, iar vorbeam, eu îi mai povesteam, IAR citeam scrisul până n-am mai rezistat şi i-am zis: ''Stai! Deci nu, nu mai rezist! Dă-mi piciorul încoace să văd ce dracu' scrie pe şosete că mă obsedează!''
Şi citesc: ''SCORE! GOAL!''

Aha.

Asta era. M-am liniştit. Din unghiul meu se vedea scris ''Scopi Goat''.
Ce-i aia ''Scopi Goat''???
Asta mi se trage de la FAIL-ul de pe un prosop de plajă de când eram mică, cu căţeii din 101 Dalmaţieni pe care scria ''101 DALIMATIANS''. Nu dalmatians, dalimatians.
De atunci am rămas cu ideea că pe textile poa' să scrie orice. Inclusiv Scopi Goat. Dar trebuia să mă conving.

M-aşteptam ca prietena mea să se uite chiorâş la mine, să-şi facă cruce şi să-mi spună că-mi lipseşte o doagă. În schimb, ce-mi spune:
''Aaa, păi dacă e aşa, spune-mi şi mie ce şi-a lipit ăla pe parbriz?''
Şi-mi arată o maşină parcată sub un felinar pe al cărui parbriz, pe interior, se reflectau cutele argintii ale parasolarului de pe bord.
O întreb: ''Care mă, asta de aici?''
''Da mă, uite, are pe parbriz o fâşie strălucitoare albă, apoi transparent, apoi iar alb, apoi iar transparent... ce puii mei şi-a lipit pe parbriz???''
''Bă, n-are nimic pe parbriz, se reflectă parasolarul întins pe bord.''
''A, da? Că mă uitam de o oră la ăla şi în capul meu nu era decât:

ce e aia? ce e aia? CE-i aia?? CE-I AIA???''

No comments: