Wednesday, 23 May 2012

Muzică cu gust de grapefruit şi ciocolată neagră
















''Te simt, claxonată cum sunt, de inima care agaţă speranţe...''

Niciodată limba română parcă nu a sunat mai cald şi mai elegant ca de pe buzele ei. Cuvintele din versurile ei par bijuterii de aur, cu pietre preţioase care atârnă greu.

''Am fost ce am fost, iubire de sânge pe muchie de cuţit
Şi soare cu dinţi
Şi pădure de gheaţă...
Pete pe cer,
Mari şi mici ţipătoare
Astăzi sunt ciori
Care pleacă spre focul aprins...''

Tablouri colorate puternic, cu roşu aprins, negru intens, orange de foc şi verde rece parcă se desenează odată cu clapele pianului mângâiate de mâinile ei. Şi din nou, o limbă română pronunţată cu patos şi fineţe de o femeie caldă şi exotică.

''Tu taci şi ascultă,
Dacă ai insomnie baby,
Bea un ceai cu lămâie verde, cu iasomie,
Şi eu lângă tine uşor întinsă pe masă...
...baby, viaţa-i frumoasă''

Cum e posibil ca o voce şi un pian să umple noaptea cu stele, să te ducă sus în aer, în lumi fantastice cu personaje de cărţi cu poveşti, apoi într-o bucătărie, iarna, cu parfum de prăjituri, la căldura unui foc, sub priviri calde?

M-am îndrăgostit irevocabil de muzica ei.
Este grea.
Este profundă şi încărcată... Şi constat că sfârşitul de primăvară mă găseşte, din nou, ascultând-o şi trăind până în măduva oaselor fiecare acord şi fiecare vers.
Spun ''din nou'', pentru că fix acum un an ascultam cu aceeaşi pasiune muzica ei, perioadă care a culminat cu un concert... unde altundeva decât la Palatul Ghika.
Palatul Ghika. Un loc cu încărcătură dulce-amară, cu amintiri de sfârşit de vară, printre lumânări, candelabre şi pânze albe...

Palatul Ghika şi Alexandrina Hristov, un amestec dulce-amar de care nu pot să mă satur.



Recomand de asemenea şi
- De când am plecat
- Cea mai frumoasă parte
- Te simt
- Avionul de aur
şi
- Printre Flori

toate în variantele live.

No comments: