Wednesday, 21 March 2012

Unu, da' bun!

Băi...băi... m-am umplut de spume!!!
In anii 90' nu era, fratele meu, internet sau zeci de mii de tipuri de calculatoare şi gadgeturi dăştepte! Şi cu toate astea ne descurcam bine-mersi: părinţii noştri se duceau la serviciu, lucrau cu spor, încă se mai bătea la maşină şi oamenii îşi cumpărau Larousse ca să afle mai multe chestii.

Vroiai sa scrii? Luai frumuşel un pix şi o hârtie şi scriai.
Vroiai să desenezi? Luai frumuşel o hârtie şi un creion şi îţi vărsai talentul pe foaie.
Vroiai să vezi un film? Deschideai televizorul sau băgai un VHS în video.
Vroiai nişte muzică? Deschideai radio-ul sau puneai un vinil sau o casetă.

DECE NU EXISTĂ UN CALCULATOR UNIVERSAL???

Cu UN program de scris, UN program de tabele, UN program de desenat, UN player de muzică, UN player de filme şi UNUL de poze!

Nu era Windows suficient, al naibii! Ne trebuia nouă Macintosh şi Vista!
Şi nu puteam avea o versiune general compatibilă de programe de Office, acum ne trebuie extensii cu ''s'' cu ''x'' cu ''dublu-shqu'' în coadă care nu se pot deschide aşa oricum... Ne trebuie versiuni!

Nu putem avea un singur tip de fişier de film, ne trebuie AVI sau MPEG sau MP4 sau MAPISPEMASA care nu se poate deschide aşa oricum, ne trebuie în calculator câte vreo 3 tipuri de programe: BSPlayer sau Windows Media Player sau VLC sau Quicktime sau alte denumiri din-astea chinezeşti, că niciuna nu mă duce cu gândul la film.
Şi cum nu e suficient, nici astea nu merg aşa oricum, domne'...îţi trebuie Codec-uri...

Iar pe internet nu mai comunici, ca omu', prin mail, neah!

Ne trebuie chat pe mail, chat pe mess, chat pe facebook, cont pe yahoo, cont pe gmail, cont pe twitter, cont pe facebook, cont pe mă-sa.
Apoi mai sunt grupurile de pe yahoo, grupuri care pe mine mă duc la disperare de îmi vine să-mi înfig un pix în ochi când trebuie să găsesc vreo informaţie legată de facultate.

Avizierul facultăţii e deja old-school, acum se comunică pe site.
Dar site-ul e incomplet. Aşa că se comunică pe yahoo groups.
Dar e prea complicat. Aşa că se comunică pe facebook.
Dar e prea public. Aşa că facem grup pe facebook. Şi împăştiem informaţia peste tot. Şi apoi dacă vrei să afli ceva...pune-te, amigo, pe căutat.
A! Ai găsit fişierul pe care îl cauţi? Dă-i dowload şi deschide-l!
Nţ! E în Adobe! Îţi trebuie Adobe Reader.
Deschizi Internet Explorer, sau Google Chrome sau Mozilla sau Opera sau MASPANZURCUMOUSE-ul şi instalează-l...

Dacă vrei o pagină pe care să te exprimi pe internet ai profilul de facebook, ai notes, ai blogspot, ai wordpress sau domenii, iar dacă vrei clipuri Youtube nu mai e suficient. Acum ne trebuie Vimeo sau Vplay sau Wimp unde nu te uiţi la clip aşa oricum, că pana mea, ''ne doare la ochi'', ne trebuie HD. Iar dacă nu ai placă video şmecheră, ai pus-o, fraiere, că vezi clipul sacadat, mai ceva ca primele filme în frame-uri!

Prietena mea zicea: ''dacă aş fi dictator, aş pune toţi oamenii să-şi aducă calculatoarele în piaţa mare şi să le dea foc!'' I-am zis că îi sar ăia de la Green Peace în cap.
Ştiţi ce mi-a răspuns: ''Dă-i dracu'! Cum află fără internet?''

Şi cu asta închei şi mă duc să-mi şterg bicicleta de praf!
Pa!

No comments: