Tuesday, 27 March 2012

Nu ma plictisi, te rog

Probabil am uitat eu cum e, de-aia mi se pare ciudat... Şi enervant. Şi moartea pasiunii.

Mă refer la a fi într-o relaţie. 
Când îi dai de ştire celuilalt când te-ai trezit, cum te-ai trezit, cum te-ai enervat în trafic, când ai mâncat, ce ai mâncat, ce ai gătit, cine te-a sunat, cu cine ai vorbit, unde te duci mai târziu, la ce oră, când ai fost la baie, ce ai făcut la baie, de ce ai fost la baie, că te uiţi la un film, că te culci, cât ai dormit, cum ai dormit, de câte ori te-ai dezvelit, când a sunat ceasul, cum ai auzit ceasul, etc.

Când te sună să îţi spună că s-a trezit. Apoi îţi dă mesaj că te iubeşte şi te pupă. Apoi te sună după ce a ajuns la piaţă/sală/serviciu/şcoală/ ca să ştii că n-are nimic de ascuns şi să ştii tu, sigur, unde e şi ce face. Ca să ai încredere, domne'! Păi ce, ne jucăm aici?!

Apoi te sună în pauză să-ţi spună că e în pauză. Apoi te sună când e la masă să-ţi spună că e la masă. Apoi te sună când termină programul ca să îţi spună că a terminat programul. 

Am doar 3 cuvinte pentru stilul ăsta de newslettere: 
1. NU
2. MĂ
3. INTERESEAZĂ

sau a doua variantă, tot cu 3 cuvinte:

1. MI
2. SE
3. RUPE

Cu siguranţă am uitat cum e să dai de veste celuilalt despre orice faci pe parcursul zilei, să ai comfortul ăla tembel că e cineva acolo căruia chiar îi pasă de câte ori te duci la toaletă...

Pe vremea când încercam să mă obişnuiesc cu brusca întrerupere a convorbirilor şi mesajelor ăstora inutile (acum dacă stau să mă gândesc, Vodafone-ul înghite bani frumoşi din cenţii pe care îi plătim pentru fiecare mesaj de genu: ''iubi, am ajuns la sală, te sun când termin'' total inutil, irelevant şi plictisitor. Băieţi deştepţi, ce să zic...) mă simţeam aiurea, îmi lipseau, eram tristă şi aş fi dat orice să le am din nou.

Acum, însă, mă surprind depărtând uşor telefonul de la ureche şi ridicând o sprânceană spre ecran, gândindu-mă: ''tu, pe bune, îmi spui ce grupe de muşchi ai lucrat ieri la sală?'' sau ,,chiar ţii morţiş să îmi spui de câte ori ai vomat după ce ai băut în weekend?'', timp în care interesul pentru tine îmi scade urgent, libidoul, săracu', este leşinat instantaneu, iar cheful meu de a te expedia creşte subit.

Da dom'le, ştiu că o relaţie nu este ca în filme, cu discuţii sclipitoare, gesturi în slow motion, priviri pline de înţeles şi cuvinte cu tâlc ca în ''Spartacus'' (de exemplu), dar nu are niciun sens să ne omorâm neuronii bombardându-ne reciproc cu ''newsflash''-uri despre toate nimicurile care nu transmit ceva relevant despre noi ca persoană care simte şi gândeşte, ca individ creativ, ca entitate unică pe Pământul ăsta.

Spune-mi despre idealurile tale, spune-mi cum ai schimba lumea, sună-mă din senin să-mi spui că ţi-a venit o idee genială pentru noi doi să ne fie mai bine, spune-mi că simţi fiori când te gândeşti la mine, spune-mi despre cele mai palpitante momente din viaţa ta, spune-mi că astăzi ai de gând să schimbi lumea un pic, s-o faci un pic mai frumoasă, spune-mi în ce crezi.
Incită-mă, provoacă-mă, tachinează-mă, fă-mă să sper, fă mişto de mine, luptă-te cu mine, serveşte-mi-le la fileu, fă-mă să visez, fă-mă să râd, fă-mă să fierb, te implor... nu mă plictisi!!! Nu mă plictisi cu nimicuri, pentru că şi tu şi eu putem trăi bine-mersi în continuare fără să ne anunţăm reciproc când dăm colţul spre supermarket sau când am ajuns în faţa interfonului la bunica.

Dacă eu nu o fac, nu o face nici tu.

Dacă eu te văd ca un zeu supraomenesc tocmai pentru că nu ştiu toate nimicurile astea plictisitoare despre tine (pe care toţi le facem), nu spulbera misterul! Nu te transforma singur într-un muritor de rând, pentru că nu voi mai fi picată în fund după tine. Nu fi crud, şi lasă-mă să te văd într-o aură de mister în care eroul meu nu povesteşte cum îşi taie unghiile, cum se ceartă cu părinţii, cum îşi sparge capul la beţii, cum fierbe cartofii pentru piure...

(Paragraful de mai sus cu ''spune-mi aia, spune-mi aia...'' mi-a adus aminte de următoarea piesă, ale cărei versuri n-au absolut nicio legătură cu articolul, însă ''it's one good oldie'' )


No comments: